PROGRAM SEMINARIUM
Wtorek, 19 września 2023 r.
13.00-13.10 |
Powitanie uczestników |
dr Agnieszka M. Sendur |
13.10-13.30 |
Flipped classroom, czyli uczenie do góry nogami. Co należy wiedzieć o odwróconym nauczaniu? |
dr Agnieszka M. Sendur |
13.30-13.50 |
Teoria w pigułce – kilka słów o tym czy i w jakich okolicznościach stosować metodę odwróconej klasy |
dr Agnieszka Kościńska |
13.50-14.10 |
E-narzędzia wspierające nauczycieli chcących tworzyć odwróconą klasę |
dr Yuliya Asotska-Wierzba |
14.10-14.30 |
Wykorzystaj to, co masz. Moodle, OneNote i whiteboard – narzędzia wspomagające metodę odwróconej klasy |
dr Bogusława Frontczak |
14.30-14.50 |
Flipped classroom – spojrzenie praktyczne w oparciu o doświadczenia własne |
mgr Anna Warecka |
14.50-15.20 |
Dyskusja |
|
15.20-16.00 |
Poczęstunek. Rozmowy w kuluarach |
|
TEMATY PREZENTACJI
dr Agnieszka M. Sendur – Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Flipped classroom, czyli uczenie do góry nogami. Co należy wiedzieć o odwróconym nauczaniu?
W wystąpieniu zaprezentowana zostanie idea flipped classroom lub też flipped learning, czyli metody odwróconej klasy, odwróconej lekcji czy odwróconej sali wykładowej. Wszystkie powyższe nazwy mają pełne uzasadnienie, bowiem koncepcja ta realizowana jest z sukcesem w wielu dziedzinach oraz na wszystkich poziomach kształcenia. Prelegentka przedstawi genezę oraz podstawy teoretyczne tego nowoczesnego podejścia do nauczania i uczenia się, a także wskaże korzyści płynące z jego zastosowania.
dr Agnieszka Kościńska – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie i Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Teoria w pigułce – kilka słów o tym, czy i w jakich okolicznościach stosować metodę odwróconej klasy
Obecnie tendencje w kształceniu kładą duży nacisk na stosowanie metod aktywizujących, ukierunkowanych na tworzenie klimatu wspierającego uczących się, zachęcających do podejmowania działań autonomicznych i wpisujących się w koncepcję lifelong learning. Czy metoda odwróconej klasy wpisuje się w te tendencje? Jakie wykorzystywane w jej trakcie narzędzia postrzegane są przez uczących się za najbardziej skuteczne? Co warto uwzględniać tworząc zajęcia właśnie z użyciem tej metody? Odpowiedzi na te (i inne) pytania znajdą Państwo w tym wystąpieniu.
dr Yuliya Asotska-Wierzba – Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
E-narzędzia wspierające nauczycieli chcących tworzyć odwróconą klasę
Metoda odwróconej klasy niezwykle aktywizuje pracę nauczyciela, który powinien umieć zaprezentować treści w odpowiedni sposób, za pomocą odpowiednich e-narzędzi. W swojej prezentacji Prelegentka omówi kilka przydatnych e-narzędzi, które powinny zaistnieć w cyfrowym warsztacie każdego nauczyciela, chcącego zacząć przygotowywać swoje zajęcia za pomocą metody odwróconej klasy.
dr Bogusława Frontczak – Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Wykorzystaj to, co masz. Moodle, OneNote i whiteboard – narzędzia wspomagające metodę odwróconej klasy
W prezentacji przedstawione zostaną narzędzia, które z powodzeniem wykorzystywane są dziś już niemal na każdej wyższej uczelni – Moodle i aplikacje MS Office. Czy można użyć ich też w metodzie odwróconej klasy? I jak to zrobić? Podczas wystąpienia Prelegentka pokaże, jak Moodle, OneNote i inne miejsca w sieci (Miro, Milanote) mogą stać się wspólnie tworzonym repozytorium treści, materiałów oraz współpracy. Dzieląc się swoimi pomysłami na microlearning, knowledge pills i daily challenge, którymi można posłużyć się przygotowując treści dla metody odwróconej klasy, Prezenterka omówi nakład pracy, który musi włożyć nauczyciel w przygotowanie zajęć wykorzystujących flipped classroom, ale również przedstawi, jaka jest moc rozwojowa tej metody.
mgr Anna Warecka – Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
Flipped classroom – spojrzenie praktyczne w oparciu o doświadczenia własne
W tej części zostaną przedstawione konkretne przykłady zajęć w oparciu o metodę odwróconej klasy ze szczególnym uwzględnieniem różnych typów ćwiczeń, zadań i uwag na podstawie ich realizacji. Doświadczenia zdobyte podczas prowadzenia zajęć w formie zdalnej w okresie pandemii oraz stacjonarnej będą również przedmiotem komentarza. Szczególna uwaga zostanie położona na materiały autentyczne i ich wykorzystanie na zajęciach prowadzonych na różnych poziomach znajomości języka angielskiego.
Rejestracja uczestników trwa do 12 września 2023 r.
Liczba miejsc jest ograniczona
© Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego Polityka prywatności Administracja stroną